Thursday, September 25, 2008

Primele impresii despre Barcelona

Si iata primele impresii despre Barcelona. Venind dintr-un oras atat de mic cum este Sibiul, nu ai cum sa nu remarci tot felul de lucruri care ti se pare extrem de ciudata, dar foarte normale pentru cei de aici. De exemplu, aici mi se pare ca majoritatea barbatilor sunt gay sau macar au o parte feminina extrem de dezvoltata. Nu stiu cum draq s-a intamplat, dar eu m-am intalnit in majoritatea timpului doar cu tipi gay: cei din apartamentul in care stau sunt gay, pe strada am vorbit cu un tip care era gay, la universitate era un tip la ghiseu care era gay clar, peste tot gay. Nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu ei, doar ca este un pic prea mult pentru un tip dintr-un oras micut. Am cunoscut iar un tip care inchiria un apartament care era gay la extrem. Deci tipul ala cred ca era barbatul ideal daca nu era gay: apartamentul era pur si simplu luna, super misto aranjat, toate hainele in dulap aranjate, bucataria stralucea si el vorbea atat de frumos si zambea incontinuu. Era prietenul cel mai bun al tipei care ma ajuta pe mine prin Barcelona si pot sa o inteleg de ce. Asta era un tip foarte de treaba, extrem de saritor, dar era gay si mi-a si spus asta. Ah si mi-a mai spus ca daca e sa ma hotarasc sa stau acolo, trebuie sa stiu ca o sa mai vina si "prietena" lui prin vizita pe acolo si ca o sa incerce sa nu ma deranjeze. In gandul meu: what the fuck ? In fine, nu ma deranjeaza neaparat asta, doar vreau sa spun ca e ceva foarte diferit fata de ce stiam eu acasa si in Romania in general.

Al doilea lucru care deja incepe sa ma deranjeze la greu este cuvantul Balle, sau in traducere romaneasca Bine. Deci astia folosesc cuvantul balle cam la 5 secunde: vreau sa fac pipi balle, vreau sa ma combin cu tipa asta balle, ma doare piciorul balle si asa mai departe. Ma disperaaaaa, pana si tipa asta care ma ajuta foloseste cuvantul la greu. Bineinteles prima oara cand l-am auzit ma gandeam direct la saliva, si chiar imi ziceam: ma ce draq tot saliveaza astia pe aici. Intr-un final am inteles ce inseamna, dar tot ma enerveaza de nu mai pot. Limba este ciudata, nu este foarte grea, deja am inceput sa inteleg cate ceva. Ce imi place la ei cand vorbesc este ca mi se pare ca tot timpul parca se cearta si sunt asa inflacarati cand vorbesc. E destul de interesant.

Preturile la mancare nu sunt chiar asa de diferite fata de Romania, chiar as putea spune ca sunt unele chestii in supermarket-uri care sunt mai ieftine decat acasa. Am apucat sa mananc si eu cate ceva mai cu specific spaniol si pot sa spun ca este buna. Cladirile sunt foarte interesante, din pacate nu am apucat sa fac foarte multe poze. Apartamentele sunt foarte mari, dar se pune in principal amprenta pe spatiul comun si nu pe camere care sunt foarte mici. Preturile la imobiliare sunt astronomice, sincer chiar nu imi dau seama cum se descurca astia cu apartamentele. Cica pretul pe metru patrat construit in Barcelona este intre EUR 6,000 si EUR 12,000. Ceva incredibil.

Oamenii sunt foarte diferiti si de toate nationalitatile: africani, asiatici, si foarte multi din America de Sud. Am fost intr-o piata foarte mare de la ei si mi-am dat seama ca oamenii sunt extrem de relaxati si cineva imi spunea chiar ca acum un an sau doi erau si mai relaxati, dar de cand cu problemele financiare globale sunt mai stresati. Cum draq o fi astia stresati nu stiu ca pe toti care i-am vazut eu erau doar zambareti si distrati, oricum in comparatie cu romanii undeva departe de tot.
Sistemul de transport este foarte bine pus la punct, poti sa ajungi unde vrei tu foarte usor. Poti sa ai acces la Internet foarte usor cam de peste tot, astia parca au inventat wireless-ul, desi am vazut pe foarte multi ca folosesc Internet Cafe-urile sau asa-numitele Locutorio.

Eu acum locuiesc intr-un apartament inchiriat pt 3 zile, dar plec azi din el ca sa stau cu tipa care ma ajuta. Sper sa imi gasesc ceva misto zilele astea pentru ca nu vreau sa inceapa cursurile si eu sa fiu pe dinafara. Am avut o zi foarte grea in primele minute cand am ajuns aici, dar sper sa le fi depasit. Acum sunt mai relaxat si mai binedispus. Imi este foarte dor de toata lumea de acasa, in special de Mary si de familia mea, de toti prietenii mei de acasa si chiar de colegii mei de la fostul servici. Oricum deja imi rezerv un bilet pentru intoarcerea acasa si de abia astept sa ma mut odata undeva ca sa pot primi vizitatori de acasa.

Pup pe toata lumea si ne auzim maine sper :).
Vladutzu
PS: Am atasat cateva poze facute aiurea prin oras.

1 comment:

CornelB - AmFostAcolo.ro said...

Salut, am ajuns la blogul tau cautand info despre calatorii si excursii in Barcelona. Am vazut lucruri interesante, pentru care s-ar merita sa mentionez blogul pe site-ul meu, dedicat in intregime acestui subiect, vacantelor, www.AmFostAcolo.ro, in sectiunea "Blog Vacanta". Daca consideri util ca blogul tau sa apara acolo, te rog contacteaza-ma pe adresa de mail cornel [-@-] amfostacolo.ro.