Monday, October 13, 2008

Barcelona reloaded

Nu mi-au iesit chiar toate cum mi-am propus, dar in general toate lucrurile merg bine. Nu am apucat sa scriu chiar atat de des cat mi-am propus, in primul rand din cauza net-ului sau mai bine spus de lipsa lui. Sa lasam asta deoparte ... Saptamana trecuta a fost una dintre cele mai frumoase saptamani din ultimii ani. A fost incredibila, incepand cu faptul ca m-am mutat intr-un apartament foarte frumos si incapator, cu camere mari (nu ca alte debarale pe care le-am vizitat). Cred ca am vazut vreo 15 apartamente inainte sa dau de asta. Unul mai ciudat ca celalalt, dar probabil cel mai ciudat a fost cel dinaintea acestuia in care stau acum. Proprietarul era un olandez care statea majoritatea timpului in Olanda, dar avea inchiriat un apartament in Barcelona pentru anumite motive (probabil pt bani, nu stiu exact). Apartamentul era foarte mare, cladirea foarte veche, nu chiar asa de bine intretinuta, camera cat de cat mare, dar cel mai interesant lucru a fost felul in care ne-a primit pe mine si pe inca o tipa care era interesata de camera. Nici nu am intrat bine pe usa apartamentului ca tipul mi-a dat buna ziua si mi-a intins o foaie cu reguli pe care va trebui sa le respect daca vreau sa stau acolo. Ok, pana aici hai sa zicem ca as fi fost de acord, intr-o anumita masura, adica tipul era direct, fara vrajeli, spunea exact ce si cum. Problema a fost la ultimele 2 reguli care ziceau asa: daca am o alta persoana la mine in vizita si sta peste noapte, va trebui sa platesc 6 eur pentru fiecare noapte pe care o petrece la mine in camera. Logica era ca daca de exemplu vine Mary in vizita la mine si sta o saptamana, ea va consuma energie si apa si va contribui la cheltuielile cu intretinerea. De acord smechere, dar mi se pare un pic cam tras de par felul in care pui problema, mai ales daca vrei sa ai o anumita atmosfera "familiala" in apartament, si pe de alta parte, eu oricum dadeam o suma fixa lunara, care contine o anumita marja de eroare, facuta special pentru asa ceva sau pentru niste costuri mai mari intr-o anumita luna (ca de exemplu pe timpul iernii cand sunt cheltuielile cu incalzirea). A doua regula meseriasa, a fost daca de exemplu spun ca plec in 30 iunie si eu plec cu 15 zile inainte, nu o sa mai primesc depozitul inapoi pe care l-am platit la inceput, pentru ca il fac pe el sa se deplaseze din Olanda special ca sa caute pe altcineva sa vina in locul meu. Si eu i-am zis: pai bai smechere, depozitul ala pe care eu il platesc, este in special pentru lucrurile din apartament pe care s-ar putea sa la stric gen lampa, veioza, televizor etc. Daca nu se intampla asa ceva din cauza mea, eu trebuie sa primesc depozitul inapoi la sfarsit, si daca ar fi sa imi schimb data de plecare te anunt cu o luna inainte si gata, ca sa stii. De unde draq sa stiu exact ziua in care o sa plec peste 10 luni ? Ce idiot. Tipa bineinteles ca s-a tirat prima, i-a bagat o vrajeala ieftina ca tre sa vina cu prietenul ei, bla bla bla. Dupa care s-a uitat la mine si a inceput sa zambeasc dintr-o data si m-a intrebat cand ma mut, eu m-am uitat la el si i-am zis ca nu o sa ma mut pentru ca o sa vina mult prea multa lume la mine in vizita si nu am chef sa dau bani pentru ei. Muhahahha. Dupa asta, mi-am gasit acest superb apartament, printr-un bulan foarte mare, am vazut un anunt pe net si am raspuns la el. Stau cu doi tipi din Mallorca si cu o suedeza. Toti sunt foarte de treaba, in special baietzii cu care am iesit in oras in fiecare weekend. Si asa ajungem la saptamana trecuta, dar inainte sa mai povestesc cate ceva despre Barcelona.

Este definitiv un oras incredibil, frumos din toate punctele de vedere, vechiul este combinat cu noul foarte ingenios, turisti peste turisti peste tot din toate colturile lumii. Toata lumea zambeste frumos, poti vorbi cu cine vrei pe strada pentru ca lumea se opreste sa vorbeasca cu tine, s-au gandit la toate spaniolii astia. Insa, eu sunt mult mai mult atras de ceea ce nu este prea turistic. Adica e frumos sa mergi sa vizitezi Sagrada Familia, parcul Guell, fantanile de la Citadela, totul bine si frumos, dar mie imi place mult mai mult ceea ce nu este foarte turistic. De exemplu, am iesit joi cu colegii de universitate si am fost la un restaurant mexican, unde am mancat extrem de bine taco cu cascaval (uuuuuaaaa), dupa care am fost prin bar-urile din Raval si Barri Gotic, doua cartiere mai rau-famate al Barcelonei. Nu stiu ce draq era asa de rau la ele, ca eu m-am simtit super in bar-urile astea vechi, in care cadeau peretzii pe tine, dar atmosfera era atat de misto (si bautura asa de ieftina) ca nici nu iti pasa foarte mult. Sunt atat de mult chestii de povestit ca nu stiu cu ce sa mai incep.

Incep cu clubareala pentru ca este importanta rau de tot. Asadar, oamenii din Barcelona iau distractia si relaxarea din weekend foarte in serios, si chiar asa si este. Muncesc foarte mult in timpul saptamanii (bine si asta e relativ pentru ca au siesta si intre 1 si 3 nu vezi tipenie de magazin deschis), dar in weekend o ard rau de tot. In ultima saptamana am iesit foarte mult in oras pentru ca pur si simplu nu ma pot satura, este prea misto si prea relaxant. Am iesit sambata trecuta ca un semn de acceptare a colegilor de apartament si ne-am chefuit pana la 7 dimineatza intr-un club foarte meserias pe nume Razzmatazz. Inainte sa plecam in club am avut un fel de pre-party in apartament si am baut cate putin pana pe la 1 si am plecat in club. Clubul foarte meserias, pe 5 nivele, extrem de plin si cu oameni de peste tot. A fost foarte foarte misto. Astia doi colegi de camera se luau de absolut toate fetele pe care le vedeau prin imprejurime, iar pe suedeza a agatat-o un tip destul de repede si a plecat cu el instant acasa. Am crezut ca e cam curvistina la inceput, dar se pare ca aici e un fel de traditie asta: schimbi trei vorbe si un zambet si hop top acasa. In seara aia am consumat destul de mult alcool, pentru ca se pare ca pe aici exista o alta traditie, cea a alcool-ului baut inainte de mersul in club.

Pe parcursul saptamanii mi-am cunoscut foarte bine si colegii de universitate, se pare ca am niste colegi super de treaba din Mexic pana in Lituania, Serbia si Croatia, de peste tot. Am iesit cu ei pe parcursul saptamanii trecut in oras si am baut cu baietzii la greu. Ce mult as fi vrut sa fie si Cristi pe aici (fostul meu coleg de servici), sa beau un spritz cu el, sigur i-ar fi placut. Cu colegii am iesit si joia trecuta si vinerea trecuta, dar vineri a fost nebunie. Am fost intr-un bar specializat in shot-uri, pe nume Chipitos. Deci este incredibila cantitatea de bautura care este consumata acolo, dar mai meseriasa e atmosfera. Pana sa imi dau seama, pe la 3 dimineatza toti cantam alaturi de niste francezi incepand cu imnul national al Frantei si al Germaniei la Lambada sau Yo no soy marinero. Ah dupa aia a fost o faza foarte meseriasa cand am plecat din bar, cantam imnul Romaniei pe strada si m-au auzit 2 francezi si au inceput sa ma injure la misto in romaneste, eu i-am dat tare cu putain de merde (nu stiu cum se scrie exact), si am inceput sa radem dupa care am baut beri impreuna si bagam pronosticuri pentru meci. Bineinteles ca am gresit toti intr-un final pentru ca s-a terminat 2-2. La universitate este foarte misto, profesorii sunt incredibili, mai ales ca majoritatea dintre ei nu sunt de profesie ci din campul muncii. De exemplu profesorul de investitii financiare lucreaza pentru o mare societate financiara din Anglia si preda la universitate mai mult ca hobby (poate si pentru bani la cum merge sistemul financiar acum). Oricum sunt extrem de profesionisti toti, si pun mare valoare pe seriozitate, punctualitate si munca.

As mai avea multe de spus dar s-a facut tarziu si maine ma trezesc devreme asa ca ramane pe alta data. Saptamana asta trebuie sa vina aia sa bage wireless-ul in apartament asa ca sper sa apuc sa scriu mai des.

Hasta lluego

PS: Data viitoare bag si poze, acum nu mai pun nimic ca dureaza prea mult pana se incarca.

No comments: